قوانین مقررات جدید

قوانین و مقررات

قوانین عمومی
  • با توجه به شرایط ویروس کرونا، محدودیت‌ کشورهای مقصد و شرایط ایرلاین ها، تا اطلاع ثانوی مسافران محترم می بایست از قوانین کشور مقصد، قوانین ایرلاین و همچنین هتل مورد نظر خود در رابطه با پذیرش مسافران ایرانی اطمینان کامل حاصل نمایند.
  • خدمات و محتوای ارائه شده توسط وبسایت سفرمون، جهت استفاده‌ در این وبسایت تولید می شوند. هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از این وبسایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وبسایت را ندارد. ذکر مطالب این وبسایت در فضای مجازی، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی این وبسایت و لینک به مطلب مجاز است و در رسانه های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وبسایت.
  • هرگونه سوء استفاده از نام سفیر امید بی همتا، برند سفرمون، سایت اینتـرنتی سفرمون، مکاتبه از طرف سفرمون و یا استـفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجـاد نمـاید ممنوع بوده از طـریق شـکایت به مـراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
  • کلیه عملیات خرید بلیط و هتل در این سایت، مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار بدینوسیله اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات پرداخت آنلاین آگاهی کامل دارد.
  • ثبت نام در این سایت رایگان است و قوانین و مقررات سایت از طرف کاربر لازم‌ الاجرا می باشد. خریدار در کلیه مراحل خرید بلیط و هتل، معترف به آگاهی کامل از قوانین بلیطهای جاری و هتل‌ها و همچنین نحوه ی خرید و سوار شدن به هواپیما بر اساس مکانیزم بلیط‌ های الکترونیکی می‌باشد. در صورت موافقت با این قوانین، بر روی چک‌ باکس کلیک کرده و فرآیند ثبت‌نام را کامل نمایید.
  • ورود اطلاعات شخصی کـاربران در وبسایت سفرمون کاملاً محرمانه اسـت. لـذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهـت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سـایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد.
  • مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری به عهده ی مشتری بوده و نیز هرگونه دریافت سفارش خدمات و پشتیبانی از طریق آن نام کاربری و رمز عبور صورت می گیرد.
  • وبسایت سفرمون اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
  • نام و نام خانوادگی مسافر به صورت کامل و با کارت شناسایی مطابقت داشته باشد و همچنین مشخصات خود را باید به زبان انگلیسی وارد نمایید. لطفا در انتخاب پرواز و صحت اطلاعات فوق کمال دقت را بکار بگیرید زیرا بعد از خرید بلیط، امکان تغییر اسم مسافر وجود ندارد و مسئولیت هرگونه خطای احتمالی مرتبط بر عهده مسافر خواهد بود. در ضمن همراه داشتن مدارک شناسایی در زمان مراجعه به فرودگاه الزامی می باشد.
  • لازم به ذکر است در صورتی که مسافر اقدام به خرید بلیط و یا رزرو هتل به صورت آنلاین نماید، کلیه پیگرد های حاصله از به همراه نداشتن مدارک لازم از قبیل ویزای ترانزیت، ویزای کشور(ها) مقصد، بیمه مسافرتی و مدارک احراز هویت با مسافر بوده است و این شرکت هیچگونه مسئولیتی در این مورد ندارد.
  • برای پرداخت اینترنتی شما می توانید از کلیه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده نمایید.
  • بلیط خریداری شده غیر قابل واگذاری به غیر است و اگر مشخصات بلیط یا واچر و مشخصات کارت شناسایی مسافر مطابقت نداشته باشد، کارت پرواز صادر نمی شود و مسافر پذیرش نخواهد شد.
  • مشتری موظف می باشد شماره موبایل و پست الکترونیکی خود را جهت تماس های اضطراری در تمامی مراحل ثبت نام و خرید به صورت صحیح وارد نماید. در غیر این صورت مسئولیت کلیه عواقب ناشی از آن متوجه مشتری می باشد.
  • مسافران به گروه های بزرگسال (سن بیشتر از 12 سال)، خردسال (سن بین 2 تا 12 سال) و نوزادان (زیر 2 سال) تقسیم بندی می‌شوند و به غیر از گروه بندی سنی دسته بندی دیگری نیز وجود دارد که اطلاعات درخواستی این گروه‌ها باید هنگام صدور بلیط اظهار شود و این گروه بندی عبارتند از: مسافران نیازمند خدمات ویژه (معلولین، بیماران، کودکان بدون همراه و ...) و همچنین مسافران با درخواست ویژه مانند متقاضی غذای مخصوص که بر حسب امکان ارائه خدمات شرکت هواپیمایی و به طور معمول در پروازهای با ساعت پروازی بلند مدت ارائه می شود. برای ارائه مدارک پزشکی و مدارک مورد نیاز خدمات ویژه، باید به آژانس هواپیمایی مراجعه کنید. در صورت بروز هر گونه اشتباه در وارد کردن رده سنی، مسئولیت آن با خریدار خواهد بود.
  • عدم تایید بانک و عدم مشاهده بلیط یا واچر هتل در منوی پیگیری خرید، نشان دهنده این است پرواز و هتلی برای شما رزرو نشده است.
  • كسانی كه به هر شكل در سامانه رزرو ایجاد مزاحمت و اختلال نمایند، اعم از ایجاد رزروهای موقت و متعدد یا تماس‌های تلفنی و غیره، با استناد به قانون تجارت الکترونیک و به عاملیت پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) برخورد جدی صورت گرفته و مراتب آن جهت پیگیری به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.
  • هر مسافر بزرگسال می‌تواند فقط یک نوزاد زیر دو سال به همراه داشته باشد.
  • كلیه رزروهای نهایی شده (بعد از پرداخت) که در مواردی خیلی خاص (اشتباهات سیستمی، مشاهده مشكلات در رزرو، دلایل امنیتی، همزمانی رزرو با افراد بلند پایه، اشتباهات کارگزار و یا كارمندان رزرواسیون)، چند ساعت (اداری) پس از رزرو لغو شده اند، سعی می گردد رزرو دیگری در همان زمان برای مسافر تهیه شده و یا وجه به مسافر بازگردد.
  • درصورت بروز هر گونه خطا در حین پرداخت برای صدور بلیط یا هتل (درگاه بانکی) و اختلالات ناشی از سامانه‌های پرداخت و سیستم های رزرواسیون ایرلاینها (CRS,GDS) و سیستمهای خرید هتل، این شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال بلیط ها و هتل های صادر نشده نخواهد داشت. در صورتی که وجهی از حساب کاربر کسر شده باشد، شرکت موظف به باز پرداخت وجه می باشد و هیچ گونه تعهد دیگری ندارد.
  • در صورتی که درخواست صدور ویزای مسافر بدون پاسخ (REJECT) بماند، مشمول کنسلی بوده و پرداخت بلیط با توجه به نوع پرواز و هتل بر عهده خریدار (کاربر مهمان) می باشد.
  • کاربران می توانند برای ارتباط با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس پستی تهران، خیابان مطهری، بعد از تقاطع قائم مقام فراهانی، روبروی خیابان سرافراز، پلاک ۳۳۰ مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا رجوع کنند.
قوانین چارتر
  • با توجه به اینکه پروازهای چارتری جهت فروش به صورت سهمیه‌ای در اختیار شرکت ها قرار می گیرد قوانین و مقرارت این دسته از بلیط‌ها بسته به زمان درخواست کنسلی نیازمند پیگیری است و ممکن است با کسر درصدی جریمه قابل استرداد یا کاملا غیر قابل استرداد و اعمال هرگونه تغییر باشد.
  • قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.
  • در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.
قوانین و مقررات پرواز داخلی
  • بنابر ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر ارائه تست منفی کرونا (PCR) برای مسافران حمل ونقل هوایی؛ افرادی که بر اثر وجود علائم بیماری کووید 19 تست داده اند و تست آنها مثبت اعلام شده است موظف هستند پس از طی حداقل ۱۴ روز از دوران نقاهت و سلامتی کامل به مراکز معتبر وزارت بهداشت مراجعه و مجددا تست کرونا (PCR) داده و جواب منفی آن را برای استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی در زمان سفر داشته باشند. بدیهی است در صورت بی‌توجهی و عدم پذیرش مسافر توسط ایرلاین، تمامی جرایم و هزینه های کنسلی و نوشو پرواز برعهده مسافر است و فلای تودی هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
  • طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، برعهده‌ شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.
  • قوانین کنسلی و تغییر تاریخ هر ایرلاین و هتل از لحظه جستجو موجود می باشد. در صورت نیاز به استناد همان قوانین هزینه کنسلی یا تغییرات لازم محاسبه می گردد.
  • به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینال های ورودی و خروجی توجه کنید.

ترمینال 1: کیش‌ایر، زاگرس، وارش

ترمینال 2: ایران ایر، ایر تور، آتا، قشم ایر، معراج، کارون

ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، فلای پرشیا

ترمینال 4 یا 6 : سپهران، پویا، ساها (قبل از سفر، از اطلاعات فرودگاه مهرآباد استعلام شود)

  • حضور مسافر در فرودگاه برای پروازهای داخلی دو (2) ساعت قبل از پروازالزامی است.
  • خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
قوانین و مقررات پرواز خارجی
  • کلیه مسافرانی که بیشتر از ۷۲ ساعت در کشورهای خارجی مستقر هستند برای بازگشت به ایران نیاز به ارائه گواهی منفی تست کرونا با مهلت اعتبار حداکثر ۷۲ ساعت برای اجازه پرواز هستند.
  • در صورتی که از اعتبار پاسپورت‌ کمتر از شش ماه باقی مانده باشد، اجازه‌ی خروج از کشور در فرودگاه به مسافر داده نمی‌شود و مسئولیت آن به عهده مسافر می باشد
  • حضور مسافر در فرودگاه برای پروازهای خارجی چهار (۴) ساعت قبل از پرواز الزامی است
  • شماره پاسپورت می بایستی به صورت کامل به همراه حروف انگلیسی آن وارد شود در غیر این صورت کلیه جرایم و مسئولیت آن به عهده مسافر می باشد.
  • در صورتی که بعد از خرید بلیط اقدام به تمدید پاسپورت نمودید حتما کپی پاسپورت جدید را به ایمیل پشتیبانی ارسال نمایید. در صورتی که آپدیت کردن اطلاعات طبق قوانین ایرلاین شامل هزینه گردد مسافر موظف به پرداخت آن می باشد.
  • ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی آژانس تماس بگیرید.
  • در صورتی که به یکی از کشورهای زیر مسافرت میکنید و مجوز اقامت در آنها را ندارید به حداکثر زمان مجاز اقامت در این کشورها دقت کنید:
  • ترکیه (3 ماه) • مالزی (14 روز) • ارمنستان (21 روز) • قبرس آسیایی (1 ماه)
  • پیرو بخشنامه وزارت بهداشت ترکیه، کلیه مسافران به مقصد ترکیه از تاریخ ۲۴ اسفند ۹۹ ملزم می باشند در کمتر از ۷۲ ساعت قبل از موعد پرواز نسبت به تکمیل فرم الکترونیکی سلامت اقدام نمایند و تاییدیه این فرم را به صورت پرینت کاغذی و یا در گوشی موبایل - تبلت (دارای QR CODE) قبل از پرواز به کانتر پذیرش فرودگاه ارائه نمایند.
  • در شرایط کرونا قبل از خرید بلیط جهت اطلاع از شرایط سفر به کشور مقصد با پشتیبانی آژانس تماس بگیرید.
قوانین مقررات هتل خارجی
  1. هتل‌هایی که در شرایط کنسلی آن‌ها غیرقابل استرداد (NON-REFUNDABLE) هست به هیچ عنوان پس از رزرو امکان اصلاح/ تغییر یا استرداد وجود ندارد و در صورت کنسلی مبلغ رزرو سوخت کامل است.
  2. رزرو هتل تحت هیچ شرایط قابل اصلاح/تغییر نیست، در صورت نیاز به اصلاح/ تغییر می‌بایست رزرو خود را مطابق با قوانین کنسلی، باطل نمایید و مجددا اقدام به رزرو جدید نمایید.
  3. زمان ورود و خروج مسافر به/از هر هتل، متفاوت می باشد و مسافر موظف است طبق زمان‌بندی هتل عمل نماید. در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از زمان مورد نظر و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده حتما هماهنگی قبلی انجام پذیرد.
  4. ساعت پذیرش مسافر در هتل (CHECK IN) بعد از ساعت 14:00 تا ساعت 23:59 تاریخ رزرو اتاق می باشد. در صورتیکه به هر دلیلی قصد مراجعت به هتل بعد از ساعت 23:59 را دارید، حتما زمان رزرواسیون این موضوع را به آژانس اطلاع دهید تا هماهنگیهای لازم با هتل انجام گردد. در غیر این صورت آژانس مسئولیتی در قبال عدم پذیرش مسافر در هتل ندارد.
  5. همراه داشتن مدارک شناسایی در زمان مراجعه به هتل الزامی است.
  6. خدمات رزرواسیون هتل این سایت ویژه مسافرین دارای پاسپورت ایرانی می باشد.
  7. بعضی از هتل ها مبلغی را به عنوان ودیعه (DEPOSIT) به صورت نقد یا کردیت کارت (بستگی به درخواست هتل دارد) در زمان تحویل دادن اتاق از مسافرین دریافت می کنند که مسافرین می بایستی این مبلغ را به هتل پرداخت نمایند.
  8. توجه داشته باشید همراه داشتن کردیت کارت زمان CHECK IN در کلیه هتلهای کانادا الزامی و به عهده شخص مسافر میباشد.
  9. با توجه به اینکه بعضی از اتاقها دارای شرایط خاص، مثل ویژه پذیرش خانمها یا ویژه پذیرش آقایان می باشند، در صورتیکه مسافری بدون توجه به این شرایط اتاق را خریداری نماید، کلیه مسئولیت آن به عهده شخص مسافر می باشد. در این مواقع اگر مسافر در اتاق پیشنهادی هتل پذیرش شود، هزینه های اتاقی که مسافر در آن مستقر می شود به عهده شخص ایشان میباشد. همینطور هتل اجازه پذیرش نکردن مسافر را دارا می باشد .
  10. با توجه به تنوع اتاقهای موجود (TYPE ROOMS) در اماکن اقامتی ائم از هتل، هتل آپارتمان و ... در اتاقهای سه تخته (TRIPLE) وجود سه تخت استاندارد یا دو تخت به اضافه یک تخت اضافه (EXTRA) وجود دارد.
  11. توجه داشته باشید در صورتیکه اقدام به رزرو اتاق دو تخته (DOUBLE) می نمایید و همراه (فرزند) دارید، به همراه شما تختی اختصاص داده نخواهد شد. قانون سن فرزند همراه بدون تخت در هتلها متفاوت می باشد و اگر پذیرش فرزند همراه شامل هزینه ای گردد مستقیما توسط مسافر به هتل پرداخت خواهد شد.
  12. ظرفیت پذیرش مسافر در اتاق SINGLE یک نفر و در اتاق DOUBLE دو نفر و در اتاق TRIPLE سه نفر و در اتاق QUADRUPLE چهارنفر میباشد. در صورتیکه تعداد مسافرین و ظرفیت اتاق خریداری شده متناسب نباشد، در صورت پذیرش از طرف هتل، هزینه پذیرش و خدمات مربوط به نفرات اضافه در هتل از مسافرین محترم دریافت خواهد شد.
  13. تعداد افراد انتخابی (اعم از بزرگسال و کودک) تضمینی برای ارائه تخت به همان تعداد نمیباشد. بسته به هتلها و نوع اتاق انتخابی متفاوت هست در صورت هرگونه ابهام میتوانید به سایت اصلی هتل مراجعه کنید و نوع اتاق مورد نظر را بررسی کنید .
  14. هزینه پرداختی بابت تخت اضافه (EXTRA BED) در برخی هتلها، شامل هزینه غذا (MEAL) نمیگردد و مسافر ملزم به پرداخت هزینه در هتل می باشد.
  15. رزرو اتاق برای افراد زیر سن قانونی که به تنهایی قصد اقامت در هتل را دارند از نظر سایت بلامانع می باشد ولی پذیرش این مسافر بستگی به قوانین کشور محل اقامت دارد. در صورت نیاز به کنسلی جرایم طبق قوانین اعلام شده محاسبه و استرداد میگردد و این شرکت مسئولیتی در قبال مسافر ندارد.
  16. نظر به اینکه سیاستهای قابل اجرای هتل با کارگزاران متفاوت از شرایط پذیرش و ابطال رزرو مسافر به صورت انفرادی است لذا تنها قوانین اعلام شده روی سایت بر روابط مسافر با آژانس در خصوص شرایط ابطال یا انجام تغییر روی واچر خریداری شده قابل اجرا می باشد.
  17. طبقه واقع شدن اتاق و نوع تخت کاملا بستگی به شرایط موجود در زمان پذیرش مسافر (SUBJECT TO AVAILIBILITY) اتاقها دارد.
  18. در صورتیکه در زمان اقامت مسافر، هتل در شرایط تعمیرات و RENEW باشد و مسافر محترم از شرایط موجود ناراضی باشد، باید مستقیما عدم رضایت خود را به هتل اعلام نموده و از هتل درخواست هتل جایگزین نماید. در غیر این صورت این شرکت هیچگونه کمکی نمیتواند به مسافر داشته باشد.
  19. در صورتیکه هتل به هر دلیلی امکان پذیرش مسافر با وجود واچر معتبر را نداشته باشد، این شرکت هتلهای جایگزینی را که از طرف تامین کننده معرفی شده است را به مسافرین پیشنهاد میدهد، در صورتیکه مسافرین هتل پیشنهادی را قبول نکنند این شرکت مبلغ اخذ شده بابت آن رزرو را به مسافرین عودت میدهد و دیگر هیچگونه مسئولیتی در قبال آن رزرو ندارد و مسافرین می بایستی خودشان هتل دیگری تهیه نمایند.
  20. قوانین کنسلی و تغییر تاریخ هتل از لحظه جستجو موجود می باشد، در صورت نیاز به استناد همان قوانین هزینه کنسلی یا تغییرات لازم محاسبه میگردد.
  21. امکانات ارائه شده مثل خوراکی و نوشیدنی، سونا، جکوزی، استخر، اینترنت، رستورانها، باشگاه ورزشی و ... بنا به نوع اتاق انتخابی شما ارائه میگردد. در صورتیکه اتاق انتخابی شما مجاز به استفاده رایگان از این خدمات نباشد، هزینه آن مستقیما در هتل از مسافر دریافت خواهد شد.
  22. تمامی هزینه ها از قبیل هزینه نظافت و ترانسفر فرودگاهی به عهده مسافر می باشد و می بایستی خودشان پرداخت نمایند.
  23. اطلاعات درج شده در سایت، اعم از عوارض و مالیات، حق سرويس، اتاقها، صبحانه، ناهار، شام، استخر و سونا، اینترنت، رستوران، ترانسفر فرودگاهی و كليه امكانات و توضیحاتی كه نمایش داده می شود، عينا و مستقیم از سیستم هتل مربوطه استخراج شده و بر روی سايت نمايش داده شده است، لذا كليه مسئوليت های مربوط به اطلاعات بر عهده کارگزار مورد نظر ميباشد.
  24. پس از تائید پرداخت، خرید شما قطعی شده و میتوانید در منوی پیگیری خرید هتل های خریداری شده (در پروفایل کاربری) از واچر هتل خود پرینت تهیه نمائید.
  25. در فرایند خرید در صورتی که پرداخت وجه با موفقیت انجام گردید و واچر هتل را مشاهده ننمودید ابتدا با وارد نمودن اطلاعات درخواستی اقدام به مشاهده آن نمایید و در غیر این صورت با همکاران ما تماس بگیرید.
  26. در صورتیکه به هر دلیلی اعم از کنسل شدن یا تاخیر پرواز، ممنوع الخروج بودن مسافر، عدم صدور ویزا و ... مسافر نتواند از هتل خریداری شده طبق تاریخ واچر استفاده نماید مطابق با قوانین کنسلی مندرج در سایت می تواند اقدام به کنسلی نماید.
  27. کارمزد کنسل کردن واچر هتل برای اولین بار رایگان و از واچر دوم مبلغ 1.500.000 ریال می باشد که به جریمه کنسلی اضافه می گردد.

بیشتر بدانیم

  1. هاستل یا خوابگاه مسافری (HOSTEL)

میتوان آن را مهمانپذیر نیز نامید نوعی مکان اقامتی ارزان قیمت است. در هاستلها معمولاً هر مسافر دارای یک تخت است که در یک اتاق بزرگ مشترکا با تعداد دیگری از افراد اقامت دارند. امکانات بهداشتی (حمام و توالت) و نیز آشپزخانه در بیرون از اتاق‌ها قرار دارند و به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار میگیرند.

  1. ایرپورت هتل (AIRPORT HOTEL)

ایرپورت هتل ها در نزدیکی فرودگاه قرار داشته و مشتریان آنها را مسافرانی که پرواز آنها دارای توقف طولانی است یا مسافرانی که پرواز آنها کنسل شده است و یا خدمه و خلبان هواپیماها تشکیل میدهند. برخی از این هتلها برای جذب مشتری ترانسفر رایگان بین هتل و فرودگاه ارائه می دهند. جالب است بدانید که به دلیل کوتاه بودن مدت اقامت، برخی از این هتلها هزینه اقامت را بصورت ساعتی محاسبه می کنند.

  1. سوئیت هتل (SUITE HOTELS)

اخیرا بسیار در حال گسترش بوده و روز به روز طرفداران زیادی پیدا میکنند. سوئیت هتلها دارای یک سالن نشیمن و یک اتاق خواب (تعداد اتاق خوابها بستگی به اندازه سوئیت دارد) می باشند. افرادی که به مقاصد کاری سفر می کنند و مایلند اتاق کار جداگانه در محل اقامت خود داشته باشند اکثر مشتریان این نوع هتل ها را تشکیل میدهند.

  1. ریزورت هتل (RESORT HOTEL)

ریزورت هتل ها معمولا در کوهستانها، جزیزه ها و ساحل های خارج از شهر قرار دارند. استخرهای بزرگ، زمین گلف، انواع زمین های بازی و … از امکاناتی است که ریزوزت هتل ها به مسافرین ارائه میدهند. اگر دنبال یک جای دنج برای گذران تعطیلات هستید و یا میخواهید ماه عسل رویایی و به یادماندنی را تجربه کنید، ریزورت هتل انتخاب ایده آلی برای شما است.

  1. متل (MOTEL)

متل ها معمولا در کنار جاده ها قرار داشته و برای سرویس دهی به راننده خودروهایی که از رانندگی خسته شده اند طراحی شده است. یک متل دارای امکانات حداقلی برای اقامت و پارکینگ بزرگ میباشد.

  1. بوتیک هتل (BOUTIQUE HOTEL)

بوتیک هتلها دارای طراحی خاصی بوده و معمولا از یک تم مشخصی در انتخاب مبلمان، نقاشی و هر چیزی که مربوط به طراحی داخلی می شود پیروی میکنند و معمولا کوچکتر از یک هتل عادی میباشند. کسانی که به دنبال محل اقامتی متفاوت در مسافرت خود هستند این نوع هتلها را انتخاب می کنند.

 

خدمات هتلها به صورت (RO) فقط اقامت،(BB /BREAKFAST) اقامت با صبحانه ،(HB) اقامت با صبحانه به مهراه ناهار یا شام ، (FB) اقامت با صبحانه و ناهار و شام ، (ALL/UALL) اقامت با صبحانه ناهار و شام و نوشیدنی و استفاتده از امکانات تفریحی  میباشد.

 

قوانین مقررات هتل داخلی
  1. 1. مسافرین محترمی که به هر دلیل از انجام سفر منصرف می گردند باید در اسرع وقت کنسلی رزرو خود را به اپراتور پشتیبان رزرو خود اطلاع دهند .
  2. 2. مسئولیت نداشتن مدارک کامل هویت و زوجیت(در اکثر هتل ها تنها عقد نامه دائمی مورد پذیرش واقع می شود) که قانونا موجب عدم پذیرش میهمان درهتل می شود به عهده میهمان بوده و عموما هتل ها در این موارد یک شب کنسلی را دریافت می کنند .
  3. 3. رزروهای نوروزی و رزروهای ایام پیک (تابستان، تعطیلات، اعیاد، شهادت ائمه اطهار و ... ایام پیک می باشد.) با توجه به قوانین هتل می باشد .
  4. 4. رزرو های مربوط به هتل های کیش و قشم که اغلب گارانتی و تور می باشند و هتل هایی که در قالب خدمات تور ارائه می گردد به هیچ عنوان کنسل نمی شود مگر اینکه هتل شرایط دیگری را اعلام نماید یا مساعدت لازم را جهت عودت درصدی از مبلغ رزرو انجام دهد.
  5. 5. متاسفانه به دلیل اینکه قانون واحدی جهت مبلغ و میزان کنسلی هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهر ها و هتل ها در ایام مختلف، متفاوت می باشد، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و طرف اول نقشی در تعیین میزان کنسلی ندارد .
  6. 6. مبلغی که باید به مسافر عودت داده شود به دلیل دریافت صورت حساب از هتل و انجام مراحل حسابداری بین ۱۰ تا ۱۵ روز از تاریخ اعلام کنسلی مسافر، به اعتبار بهره ور واریز می گردد .
  7. 7. در قوانین شرایط اووری(بیشتر از ظرفیت) ، طرف اول موظف به جایگزینی هتلی هم ستاره با هتل اوور شده با تائید مسافر می باشد. بدیهی است در صورت کاهش نرخ ، مبلغ به مسافر عودت داده می شود و در صورت افزایش نرخ طرف اول آن مبلغ را متقبل می شود.
  8. در صورت عدم تمایل مسافر به تغییر هتل به هتلهای هم ستاره دیگر و تمایل به هتل ستاره بالاتر نرخ ما به التفاوت بر عهده مسافر می باشد و در صورت عدم تمایل به انتخاب هتل دیگر ، مبلغ رزرو عودت داده می شود.
قوانین مقررات تور

طبیعی است که گاهی اوقات سفرمان به هر دلیلی کنسل شود. در این میان هتل‌ها قوانین خودشان را برای کنسلی دارند. بعضی از هتل‌ها استرداد پول را می‌پذیرند، البته این استرداد در بیشتر موارد با کسر هزینه جریمه است. میزان جریمه هم باز به قوانین هتل و زمانی که کنسلی را اعلام می‌کنید، بستگی دارد. (هر چه دیرتر کنسلی را اعلام کنید، احتمال افزایش جریمه بیشتر است). اما هتل‌هایی هم وجود دارند که کنسلی و استرداد وجه را نمی‌پذیرند. زمانی که در حال رزرو آنلاین هتل هستید، موضوع قوانین کنسلی را مورد توجه قرار دهید. در هنگام رزرو در مقابل هر یک از اتاق‌های هتل واژه‌های «قوانین کنسلی» یا «غیرقابل استرداد» را مشاهده می‌کنید. غیرقابل استراداد همان طور که از نامش پیداست، وجهی به شما پس نمی‌دهد. اما اگر واژه قوانین کنسلی را دیدید، روی آن کلیک کنید و این قوانین را بخوانید.